Copyright

The visual material may be used solely for press purposes in connection with reporting on the exhibition. Reproduction is permitted only in connection with the current exhibition and for the period of its duration. Any other kind of use – in analogue or digital form – must be authorised by the copyright holder(s). Purely private use is excluded from that provision. Please use the captions given and the associated copyrights. We kindly request you to send us a complimentary copy.

Press Releases

Contakt

Silke Kellner-Mergenthaler
Head of Communications
Tel. +41 - (0)61 - 645 97 21
silke.kellner@fondationbeyeler.ch

{{category.title}}
Category
  • {{category.title}}

Wolfgang Tillmans

Wolfgang Tillmans, Blautopf, Baum, 2001

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Leaf for Architects, 2013

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Anders (Brighton Arcimboldo), 2005

Fondation Beyeler, Riehen/Basel; © Wolfgang Tillmans

Wolfgang Tillmans, Fire Island, 2015

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Nite Queen, 2013

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley, London,
David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Paper drop (reversed) II, 2011

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley, London,
David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Faltenwurf, shiny, 2001

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Winter Grime, 2014

Courtesy Galerie, Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Adam, 1991

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Lutz & Alex on beach, 1992

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Gedser, 2014

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne,
Maureen Paley, London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Sportflecken, 1996

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Silver 124, 2013

Fondation Beyeler, Riehen/Basel

Wolfgang Tillmans, Greifbar 23, 2015

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, ceremony, 2007

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Palmtrees Caprisun, 2014

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley,
London, David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Night Jam, 2013

Courtesy Galerie Buchholz, Berlin/Cologne, Maureen Paley, London,
David Zwirner, New York

Wolfgang Tillmans, Ostgut Freischwimmer, left, 2004

Fondation Beyeler, Riehen/Basel; © Wolfgang Tillmans


Tino Sehgal

Tino Sehgal

© Asad Reza


Sammlung

Wilhelm Sasnal, Stork, 2014

Wilhelm Sasnal, Stork, 2014

Öl auf Leinwand, 90 x 120 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
© Wilhelm Sasnal
Foto: Robert Bayer

Andy Warhol, 210 Coca-Cola Bottles, 1962

Daros Collection, Schweiz
© The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc. / 2017, ProLitteris, Zurich

Georg Baselitz, Verschiedene Zeichen, 1965

Öl auf Leinwand, 162.5 x 130.0 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Robert Bayer, Basel l © Georg Baselitz 2017

Francis Bacon, Portrait of George Dyer Riding a Bicycle, 1966

Francis Bacon, Portrait of George Dyer Riding a Bicycle, 1966

Bildnis von George Dyer beim Radfahren

Öl und Pastell auf Leinwand,
198 x 147,5 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
© 2017, The Estate of Francis Bacon/ProLitteris, Zürich
Foto: Peter Schibli, Basel

Marlene Dumas, Broken White, 2006

Marlene Dumas, Broken White, 2006

Öl auf Leinwand, 130 x 110 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
© Marlene Dumas
Foto: Peter Cox

Alberto Giacometti, L’homme qui marche II, 1960

Alberto Giacometti, L’homme qui marche II, 1960

Schreitender Mann II

Bronze, 189 x 26 x 110 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
© 2017, Fondation
Giacometti/ProLitteris, Zürich
Foto: Robert Bayer, Basel

Paul Klee, Wald-Hexen, 1938, 145 (K5)

Paul Klee, Wald-Hexen, 1938, 145 (K5)

Öl auf Papier auf Jute, 99 x 74 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
Foto: Robert Bayer, Basel

Kopf einer lebensgrossen Malanggan-Puppe, Kovabat (Mike Gunn) oder Mandas (Augustin Krämer) mit Vogel

Vermutlich Lemakot, Nord-Neuirland, Melanesien Holz, bemalt, eingesetzte Augen aus «Turbo petholatus»-Schneckenschalen, 77 cm
Foto: Robert Bayer, Basel

Henri Matisse, Nu bleu, la grenouille, 1952

Henri Matisse, Nu bleu, la grenouille, 1952

Blauer Frauenakt, der Frosch

Ausgeschnittene Papiere, mit Gouache bemalt, auf Papier auf Leinwand, 141 x 134 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
© 2017 Succession
H. Matisse/ProLitteris, Zürich
Foto: Peter Schibli, Basel

Claude Monet, Nymphéas, 1916 – 1919

Claude Monet, Nymphéas, 1916 – 1919

Seerosen

Öl auf Leinwand, 200 x 180 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
Foto: Peter Schibli, Basel


Paul Klee

Paul Klee, Blühendes, 1934, 199

Öl auf Leinwand, 81,5 x 80 cm
Kunstmuseum Winterthur, Legat Dr. Emil und Clara Friedrich-Jezler, 1973
Foto: © Schweizerisches Institut für Kunstwissenschaft, Zürich, Philipp Hitz

Paul Klee, Park bei Lu, 1938, 129

Öl und Kleisterfarbe auf Zeitungspapier auf Jute, 100 x 70 cm
Zentrum Paul Klee, Bern

Paul Klee, Wald-Hexen, 1938, 145 (K5)

Paul Klee, Wald-Hexen, 1938, 145 (K5)

Öl auf Papier auf Jute, 99 x 74 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel
Foto: Robert Bayer, Basel

Paul Klee, Zeichen in Gelb, 1937, 210 (U 10)

Paul Klee, Zeichen in Gelb, 1937, 210 (U 10)

Pastell auf Baumwolle auf Kleisterfarbe auf Jute auf Keilrahmen, 83,5 x 50,3 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Robert Bayer, Basel

Paul Klee, Boote in der Überflutung, 1937, 202

Blaue Kleisterfarbe auf Papier auf Karton, 49,5 x 32,5 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Robert Bayer

Paul Klee, Die Kapelle, 1917, 127

Aquarell und weisse Tempera auf Papier auf Karton, 29,2 x 14,6 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Peter Schibli

Paul Klee, Die Vase, 1938, 122

Öl auf Rupfen aufgelegt, 88 x 54,5 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Peter Schibli

Paul Klee, Ohne Titel (Gefangen, Diesseits-Jenseits), um 1940

Öl, ausgesparte Zeichnung mit Kleisterfarbe auf kleistergrundierter Jute auf Jute, 55,2 x 50,1 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Peter Schibli

Paul Klee, Vor dem Blitz, 1923, 150

Aquarell und Bleistift auf Papier, 28 x 31,5 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Peter Schibli


Georg Baselitz

Georg Baselitz, Verschiedene Zeichen, 1965

Öl auf Leinwand, 162.5 x 130.0 cm
Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Sammlung Beyeler
Foto: Robert Bayer, Basel l © Georg Baselitz 2017


Installationsansichten

Der Park der Fondation Beyeler im Frühling

Ellsworth Kelly, White Curves, 2001, und Alexander Calder, The Tree, 1966
© Ellsworth Kelly; Calder Foundation, New York
Foto: Mark Niedermann

Installationsansicht in die Ausstellung “Wolfgang Tillmans”

Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Mai 2017; Foto: Mark Niedermann

Installationsansicht in die Ausstellung “Wolfgang Tillmans”,

Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Mai 2017; Foto: Mark Niedermann

Installationsansicht in die Ausstellung “Wolfgang Tillmans”

Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Mai 2017; Foto: Mark Niedermann

Blick in die Sammlungspräsentation der Fondation Beyeler, 2016

Marlene Dumas, The Swan, 2015, Broken White, 2006,
Nuclear Family, 2013
© Marlene Dumas
Foto: Mark Niedermann

Blick in die Sammlungspräsentation der Fondation Beyeler, 2016

Louise Bourgeois, Lair, 1962, In Respite, 1992, Felix Gonzalez-Torres, “Untitled” (For New York), 1992
© 2017, ProLitteris, Zürich / © Nachlass Felix Gonzalez-Torres
Foto: Mark Niedermann


Architektur

extension project

The extension project of the Fondation Beyeler by Atelier Peter Zumthor
House for Art and Pavilion (right-hand side), View from the Berower Park

Courtesy Atelier Peter Zumthor & Partner

extension project

The extension project of the Fondation Beyeler by Atelier Peter Zumthor
House for Art, Exhibition Space
Courtesy Atelier Peter Zumthor & Partner
© Successió Miró / Calder Foundation, New York / Art Resource, NY / 2017, ProLitteris, Zürich

extension project

The extension project of the Fondation Beyeler by Atelier Peter Zumthor
House for Art and Pavilion, View from the west along the Bachtelenweg
in the direction of Baselstrasse

Courtesy Atelier Peter Zumthor & Partner

extension project

The extension project of the Fondation Beyeler by Atelier Peter Zumthor
House for Art, View from the Iselin-Weber Park

Courtesy Atelier Peter Zumthor & Partner

extension project

The extension project of the Fondation Beyeler by Atelier Peter Zumthor
House for Art, View from the Iselin-Weber Park

Courtesy Atelier Peter Zumthor & Partner

extension project

The extension project of the Fondation Beyeler by Atelier Peter Zumthor
House for Art, View from the Iselin-Weber Park

Courtesy Atelier Peter Zumthor & Partner

The Iselin-Weber Park

Photograph: Mark Niedermann

Installation view

Models and architectural plans for the extension project by Atelier Peter Zumthor
Photo: Adriano Biondo

Installation view

Models and architectural plans for the extension project by Atelier Peter Zumthor
Photo: Adriano Biondo

Installation view

Models and architectural plans for the extension project by Atelier Peter Zumthor
Photo: Adriano Biondo

Peter Zumthor

Photograph: Martin Mischkulnig

Die Fondation Beyeler, built by Renzo Piano

Photo: Mark Niedermann

The Artshop at the Fondation Beyeler

Photo: Mark Niedermann

Die Fondation Beyeler im Frühling

Foto: Mark Niedermann


Stimmungsbilder

Konzert am jährlich stattfindenden Sommerfest

Foto: Mathias Mangold

Das jährlich stattfindende Sommerfest

Foto: Mathias Mangold


Personen

Direktor Sam Keller

Foto: Matthias Willi

Kaufmännische Direktorin Ulrike Erbslöh

Foto: Matthias Willi


Ernst und Hildy Beyeler

Ernst Beyeler und Sam Keller

Foto: J. Isler

Hildy und Ernst Beyeler

Foto: Kurt Wyss

Ernst und Hildy Beyeler

Foto: Niggi Bräuning